onsdag 27 maj 2009

En (ögonblicks)bild säger mer än tusen ord...

Sommaräng.
Doften av blommor.
Humlornas avlägsna surrande.
Beröring.
Närhet.
Värme.

Kunde ha vart ingredienserna för ett blogginlägg av det mer romantiska slaget. Men tyvärr, jag ska bespara er läsare från taffliga försök.
Sanningen bakom dessa ord är en helt annan.
Hade med mig kameran på dagens hundträning och det fotograferades flitigt, både av mig och av andra.
När vi sedan tittar igenom bilderna och nedanstående foto kom fram så väcktes genast livliga diskussioner om VAD vi egentligen gjorde ute på träningsplanen.

Till mitt försvar så måste jag få säga att jag sekunderna innan blivit biten och att det som visas är en del i momentet "VISITERING" där jag utanför bild har en stor svart schäfer skällande emot mig.
Lovar, det är precis så det hände!
Snälla, tro mig!
Men taget ur sitt sammanhang så kan tolkningarna bli något helt annat.


//Hundvaktaren, berörd,skakad och biten.

5 kommentarer:

  1. Säger som föregående talare: jo jo..

    SvaraRadera
  2. HA Ha Ha! fan jag borde jobba på papparazzi !!!
    Hälsningar MalleHäxan

    SvaraRadera
  3. Vi jobbar på samma bolag faktiskt och det var en annan kollega som sprungit över din blogg och tipsade om den här :)
    Men allvarligt... Vad gjorde ni EGENTLIGEN????

    SvaraRadera
  4. Heheee, e det den personen som jag tror att det är???? Då så.... Det finns alltid en bortföklaring...

    Ullis

    SvaraRadera