tisdag 2 mars 2010

Kissgubbe, förtroliga samtal och manlighet.

Vid läggdax ikväll hade William 4,5 år ett högst upplysande samtal med mig.

Det är nämligen så här att på snoppen finns en boll. I den bollen finns ett hål och där kommer det kiss ifrån.

Så ni som ännu inte har kläm på vart kisset kommer ifrån, nu vet ni!

Detta samtal kunde inte ha kommit lämpligare.
Ty idag gjorde jag något som torde höja ett och annat ögonbryn om jag blivit upptäckt av någon. Jag gjorde det mest manliga en människa kan göra. Nu snackar jag inte om att lyfta tunga saker. Inte heller erövra fjärran land till häst eller göra lumpen på det ballaste och mest krävande regemente.

Jag pratar om något som ni kvinnor ALDRIG kommer att klara av. Något som jag så småningom ska lära mina söner.



Jag ska lära mina söner att rita kissgubbar i snön.

Mer tankar ikring detta finns här: http://hundvaktaren.blogspot.com/2009/05/genusneutral-uppfostran.html


//Hundvaktaren, bland kissgubbar och bollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar