måndag 2 februari 2009

Mora träsk lever! Och jag kan somna tryggt.

Jösses, jag trodde att tiden gått och jag med den blivit äldre, men här kommer nyheter!
Mora träsk lever! Jag är inte äldre och tiden har stått stilla sedan tidigt 80-tal.

Som uppvuxen i Västerbottens inland så nöjde man sig med det lilla som ung. Vi hade ingen lokal och vi hade heller "inget att göra" på vår fritid. Bara för det så brände vi inte ner skolor eller rånade kamrater på deras mobiltelefoner och plånböcker. Ja, mobiltelefoner fanns ju för övrigt inte på den tiden.
Vi byggde kojor i skogen, drack stulet hemvin och rökte morsans cigg. I vår sporthall kunde det hända att clownen Manne (han som övertydligt artikulerade "BAAANAAAN") kom på besök och inte att förglömma Mora träsk.
(Mer i ämnet stulet hemvin och cigg finns att läsa här: http://hundvaktaren.spaces.live.com/blog/cns!7A8A5A4733479B74!1041.entry )

Med mina söners ankomst till världen har generationsväxlingen påbörjats, men en sak verkar kunna överleva dessa växlingar. Det är Mora träsk.
Va med grabbarna och såg dessa herrar idag.
Samma låtar, samma stil, samma shorts, samma knähöga strumpor...
Ikväll kommer jag att somna tryggt med vetskapen att vissa saker aldrig förändras.






//Hundvaktaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar