fredag 13 mars 2009

Premiärnerver - Att se men inte synas.



Förra året hade jag min kära hund REX utlånad till ett filmbolag. De behövde en vältränad hund som skulle spela väktarhund i en film. Rex va både vältränad OCH väktarhund. Kunde inte bli bättre. Filmen, I SKUGGAN AV VÄRMEN, har sverigepremiär 20 mars, men innan det så ska det fina folket få visa upp sig på filmens premiärfest. Där ska även fina jag vara!

Jag har aldrig någonsin vart på premiärfest. Det närmaste premiärfest jag kommit är det jag läst om i skvallertidningar. Sådana tidningar som ingen köper, men alla läser.
På söndag ska jag på premiärfest PÅ RIKTIGT!
På näthinnan har jag målat upp en bild av hur jag minglar runt med ett champagneglas och något tilltugg. Alla är där. Alla som räknas. Åsså jag!
Det jag inte lyckats måla upp på näthinnan är vad fanken jag ska ha på mig. Jösses, det brukar vara det minsta problemet i mitt liv.

På jobbet har jag uniform, så där är det enkelt. Finns lixom inga alternativ.
På begravningar har jag min gamla vanliga kostym. Ja, det är förövrigt samma kostym som jag hänger på mig på bröllop och dop.
På fritiden drar jag på mig några lagom nötta fjällrävenbrallor och en lagom utnött fleecetröja.

Som ni förstår brukar inte "klä upp mig" så värst ofta. Är när det kommer till kritan rätt så ointresserad av mode och kläder. Huvudsaken att de är bekväma, slitstarka och står emot väta. Har ju allt som oftast en och annan hund vid min sida, antingen som promenadkompis eller som biter mig under något träningspass med galna vakthundar. Är det inte en hund som skitar ner mig så är det någon av mina två osnytna grabbar som brottar ner mig precis efter att de har djupdykt i den, för årstiden leriga gräsmattan.

Premiärfest... Om någon mot förmodan skulle undra vem jag är så kommer jag väl att presentera mig som hunddressör eller nått liknande. Har lixom inte något annat att komma med bland alla kändisar. Bland alla som räknas. Bland alla som syns.
Och för att inte synas allt för mycket bland alla som syns så måste jag klä mig som dom. För mina slitna fjällrävenbrallor lär med all säkerhet synas.

Måste nog iväg till närmsta frisör eller för all del, till väntrummet på vårdcentralen för att kolla in lite veckotidningar.

Vad fanken ska jag ha på mig för att inte synas?


//Hundvaktaren, aka Modelejonet

4 kommentarer:

  1. hej på dej...ta på dej ett par snygga jeans och en skjorta så blir du som alla andra tror jag...inget att hetsa upp sig för.. så klär väl sig alla just nu.. kram på dej och lycka till // Lotta

    SvaraRadera
  2. Oj vad kul!!! Ursäkta mig nu för kraftuttrycket; FAN så KUL!!! Ser framemot mingelbilder!!! "HSB", visst följer hon med? Ojj vad jag är avis.

    "Fest, mode, premiär". Mycket trevligt. Men du glömde min favoritkategori "Dagens outfit".

    Vi ska ut och handla en dopklänning idag... är vi sjuka eller är vi sjuka... haha... men detta tar vi på största allvar ;)

    Har nu funderat på klädtips åt dig. Har dessvärre inga. Gör som Robinson-Robban, måla dig helblå. Då lovar jag att ingen VILL se ;)

    Ska ägna mig åt fler båtdrömmar. Du hade helt rätt. Saknar någonting stort och vitt med mycke hästkrafter...

    Ms D (MORRR varför kan jag inte posta detta!!!)

    SvaraRadera
  3. Jädrar i min låda Bellander, premiärlejon! Värt ett pressmeddelande till VK och VF tycker jag. Västerbottens-Anja och Elofsson har äntligen fått kändiskonkurrens inom kulturen. Jag har direktkontakt med nyhetsredaktionerna vettu. Gör ett uttalande bara så lobbar jag för fler roller för din nya välutbildade hund. Nu med kravet att husse också ska ha en framträdande roll!

    SvaraRadera
  4. Du har väl redan varit på festen? Jeans är OK, men jag tycker du som just ägare till en så fin hund, kan överraska med typ svarta byxor och en skjorta med udda kavaj, ev manchester, litet snyggt sportigt. Kolla journalister! De kan klä sig så där lagom nonchigt men ändå synas - på anpassat sätt ...Häng en lätt halsduk om halsen till detta. Perfekt till dig vettja!Och glöm inte att berätta för journalister vem du är, så vovven kommer i tidningen och får fler erbjudanden!

    SvaraRadera