måndag 5 januari 2009

Blogg blogg blogg blogg

Oj vad jag är modern. Alla bloggar ju, så även jag. Men jag har inte riktigt haft någon "riktig" blogg ännu. Har huserat något år på http://hundvaktaren.spaces.live.com men tänkte försöka gå vidare i mitt bloggande.
Inte så att jag kan påstå att mitt bloggande är varken kontinuerligt eller ens verklighetsförankrat. Kanske inte ens spännande eller intressant.

Nåväl, det är upp till dig som läsare att bedömma.

Vad kan jag ha som är värt att delge den anonyma skara som eventuellt hittar hit? Vad kan jag skriva om så att du kära läsare väljer att leta dig tillbaka hit.

Livet som nattarbetande vakt, som 37-årig tvåbarnspappa. Livet som hundägare. Livet som villaägare. Livet som pojkvän, sambo, exsambo, granne, kollega. Livet som bitter, glad, upprymd, innesluten, ledsen.
Jo, jag kan ofta vara ledsen. Över sådant som livet gett, som livet kommer att ge och som livet inte givit mig. Men även glädje över det samma.

//Hundvaktaren

2 kommentarer:

  1. Hallå, då fortsätter vi här alltså!Jag kan ju garantera nästa läsare att den här bloggen är värd att läsa, är absolut värd att "offra" en stund på .. Uppriktighet får man aldrig för mycket av, här blandat med enkelhet, humor och en stor ... LÄNGTAN faktiskt!Längtan efter LIVET?Kanske våra hundar får ge vad människorna inte förmådde.Hälsningar från Trasan, vilande på en soffa med fyra katter i Jakobsberg just nu ...

    SvaraRadera
  2. Ditt space har ju varit hur bra som helst... är övertygad om att denna blogg kommer att bli ännu bättre.

    Snälla, ta med den där roliga listan "alla vägr bär...", den skänker oss läsare många skratt :)

    Och kommer du på hur man gör smileys på denna blogg så vg meddela mig i så fall :)

    SvaraRadera