lördag 10 januari 2009

Härliga helg!

Istället för att jobba spenderar jag helgen hemma med magsjuk 2-åring och febrig 3-åring. Hypokondriker som jag är så har jag givetvis drabbats av båda åkommorna... Tyvärr saknas teknisk bevisning på dessa åkommor. Febertermometern vägrar gå över 37,4´ och min spyhink ekar tom.
Värre är det för grabbarna. 2-årige Isak matas nu endast med saft och buljong. En klunk sedan vänta en bra stund innan det är dax för nästa. Annars vänder det... Och det har vänt så pass ofta nu att han håller på att vara en hejjare på att sikta rätt i hinken! Ja, inget ont som har något gott med sig.
3-årige William ramlar in på 40´ så snart alvedonen slutar verka. Även här har något gott kommit med eländet. Han får ligga och dåsa vid TV´n hur mkt han vill. Favoritkanalen är Playhouse Disney.
Men stackars stackars lilla jag då?
Pojkarna ska servas med saft, blöjor ska bytas, nedspydda sängkläder ska bytas, byte av svettindränkta pyjamaser, hunden ska ut, tvättmaskinen ska fyllas/tömmas. Mitt uppe i allt detta står sjuka jag. Gör mitt bästa för att framkalla en hostning inför HSB* men som bekant funkar det inte. Hon går tyvärr inte på mina fruktlösa försök att visa mig sjuk.

Innerst inne är jag dock riktigt riktigt sjuk!


//Hundvaktaren


(Ska kanske tilläggas att HSB tagit ledigt i helgen för att avlasta stackars mig en aning...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar