torsdag 15 januari 2009

Hostmedicin, endast vid hosta!

Både jag och grabbarna har vart på en resa emot ljuset. Vi bestämde oss dock alla tre att vända åter till jordelivet. Vi har fortfarande en hel del att uträtta.

Många kvinnor anser att karlar inte är sjuka utan bara klagar. Jag hävdar bestämt att jag aldrig klagar. Möjligtvis informerar jag om rådande hälsoläge, men klagar, det gör jag minsann aldrig!!
Har även stolt lyckats överföra detta till mina söner. De klagar heller aldrig, men med tiden har de blivit riktigt duktiga på att informera. Och information mina vänner, det ligger i tiden! Vi lever ju som bekant i ett informationssamhälle.

HSB* va till vårdcentralen idag med 3-årige William eftersom han informerat om sitt hälsoläge under en vecka nu utan att det blivit bättre.
Doktorn (kvinnlig sådan) tog honom på allvar och efter att ha kikat i öronen, petat i halsen, kännt på magen och lyssnat på hjärta/lungor, skrev hon ut hostmedicin och något annat penicillinaktigt.


På apoteket emottog HSB* de båda medicinflaskorna men även information om hur, var, när och varför man ska ta dessa mediciner. Men ett visst mått av överinformation kom när den vänliga kvinnan bakom apoteksdisken meddelade att hostmedicinen skulle man endast ta om man hade hosta.

Mollipect - Hostmedicin, endast vid hosta!



//Hundvaktaren

*HSB = Hon Som Bestämmer

1 kommentar:

  1. Vissa hostmediciner är ju så goda i smaken att man gärna tar sig en kllunk varje dag!! (Jämför med mitt inlägg om alkoholdrickande varje dag, hehe).

    Kan Yang är bland det godaste... Åsså flytande alvedon vilket man fick som liten... måste vara något fel på mig som gillar medicinsmaken!!!

    SvaraRadera