fredag 10 april 2009

Grill. Säsongens första!

Så va det gjort.
Säsongens första grillning.
Efter att ha borstat och putsat det allt för skitiga grillgallret (glömmer nämligen alltid att rengöra det) så tändes grillen. Solen sken och värmen från glöden gjorde att det nästan kändes som en varm sommardag!
När väl allt låg på plats så blev gallret som vanligt aningen för litet. Önskar att vi hade en större grill... Nåväl, får bjuda in Ernst, Roomservice & Äntligen hemma och se vad de kan hitta på. Tills de dykt upp så får jag nöja mig med att leta ett extra grillgaller.

Hickory och honungsmarinerad fläskkarre, falska sniglar (champinjoner med vitlökssmör), grillad grön sparris, hemmagjord tzatziki & bearniesesås. Till det rostade rotfrukter (potatis, kålrot, lök, vitlök morötter).Så gott att intet öga är torrt!
Nu ser jag fram emot sommarens "riktiga" grillningar! Återkommer i ärendet.
//Hundvaktaren, mätt och belåten.


1 kommentar:

  1. Sparris... åh gud, jag ÄLSKAR sparris!! Speciellt de där topparna!!!

    Köpte en burk inlagd, (marinerad??) sparris på lågprisbutiken som vi bor bredvid... men de hade möglat inne i glasburken, redan när de stor på affärshyllan!! Gissa hur besvikna vi blev!!

    Nu blir det promenad... känns lite motigt... men det är fint väder och jag behöver luftaa mig :)

    SvaraRadera