tisdag 21 april 2009

Du skola behandla ditt staket...

...som du själv vill bli behandlad.

Räcket runt vår altan har nog aldrig fått smaka på färg sedan det byggdes, så var och varannan bräda är genomrutten.

Även altanen känns en aning liten. Skulle inte sitta fel med lite större! När man ändå är i farten så kanske det skulle va trevligt med tak över åxå...
Projekt "NY ALTAN" har dragit igång. Jag måste dock erkänna att jag är totalt ointresserad och obegåvad vad gäller att bygga och fixa. Men nu ska här byggas ny altan.
En hejjare på att riva och ha sönder...
Riva den befintliga lär jag klara med glans, men när det kommer till att bygga ny så lär jag nog ta till en livlina iform av svärfar.

"Före"
Men eftersom rivningen påbörjats så finns nu ingen återvändo.
Återkommer i ärendet!

//Hundvaktaren a.k.a. byggar´n.


1 kommentar:

  1. Så bra!!! Nu kan jag ju titta på hur ni gör innan jag sätter igång med rivandet själv!!! Stackars K har ingen aning om vad som väntar *fniss*...

    Med tanke på hur jobbigt det var att riva (enbart) garderoberna så ... tror jag att du kommer att ha det du gör :D Fast det är klart, jag använde bara en stor skruvmejsel och en hammare... har slarvat bort kofoten... du kanske använder dig av riktiga verktyg...

    Jag följer byggarbetet med ett enormt intresse :D

    SvaraRadera