fredag 17 april 2009

När katten är borta...

Dansar råttorna på bordet.
Nja, så illa är det inte, men HSB har åkt till jobbet, grabbarna sover och hunden är rastad.
Efter fyra arbetsnätter är jag nu ledig i fem. Så min fredagkväll består av en underbar och rökig Laphroaig, dator, lite jordnötter och JAG får bestämma över fjärrkontrollen som jag har på bekvämt avstånd bredvid mig.
Man kan ha det sämre!

I morgon står återigen äventyret för dörren. Medan HSB sover efter nattpasset ska vi ut i skogen med samma ryggsäck, samma innehåll, samma barn som tidigare och förhoppningsvis samma antal barn med mig hem som jag åker ut med.

//Hundvaktaren, aka. ledighetskommitén

1 kommentar:

  1. Gud vad najs det där låter! Jag är i samma situation lite titt som tätt. Är ju särbo emellanåt, så då får man göra preeciiis som man vill. Önskar lycka till i morrn då! Give me some pics, du som hävdar att sommaren är på G. Här kommer rapport om sommarstatus: snöblandat regn, västlig vind 12 m/sek och +2,7°. Sov du lilla videung....

    SvaraRadera