lördag 18 april 2009

Jag lyckades!

Veckans tema har vart "TILLSAMMANS".
Vi har ältat hur roligt det är att göra saker tillsammans. Ibland är det till och med viktigt att man är tillsammans. Som i skogen till exempel. Förra veckans rymmning ute i skogen va ett exempel på hur man INTE ska göra.
Verkar som om veckans tjat har fungerat för under dagens walkabout så höll vi oss intill varandra hela tiden. Enda undantaget va Center. Efter ett kort rådslag så kom vi överens om att han fick springa som en galning i skogen.
"TILLSAMMANS!"
Lekparker är inte vad de en gång varit. Tror att det har att göra med EU. Allt ska vara godkänt av EU nu. Det som under min uppväxt på 70-talet var helt naturligt, anses idag som livsfarligt. Klätterställningar och rutschbanor är inte vad det en gång varit.
Tur att skogen ännu inte passerat EU-byrokraternas nålsöga. Tänk alla livsfarliga klätterträd som fortfarande finns. Alla galet branta stenhällar med hal mossa på som funkar perfekt som rutschbanor. Och den skit man hittar i skogen kan man faktiskt kosta på sig att kika lite närmare på.
Bajs är ingen skitsak!
Sedan kan man som förälder heller inte klandras för att man låter sina barn styrketräna när man är i skogen. Ifall jag tog barnen till gymmet (ja, inte för att jag någonsin besöker sådana tempel) och där lät dem bära omkring på lagom tunga vikter, då skulle ett och annat ögonbryn höjas samtidigt som socialen blev uppringd. Tänk, i skogen kan man bära på supertunga saker som sedan blir superbra ved!
Styrketräning?
När vi väl är inne på ämnet träning så får jag väl försvara nästa bild med att kalla det någon sorts träning. Även om Center nog helst såg det som ren och skär tortyr...
Träning eller tortyr?
//Hundvaktaren, med rätt att vara tillsammans!

3 kommentarer:

  1. Hmm, vilken kul grej med falukorven!!!

    Fast Tindra säger att jag inte får läsa din blogg efter det här inlägget :D

    SvaraRadera
  2. Jo, du 16-års gräns på gym e de.....
    Undrar om man la en eftertraktad grej framför dina ögon om du skulle vänta på det rätta ordet. =D

    SvaraRadera
  3. Hehe, samma tanke slog mig som Virrpanna levererar. Undrar just hur det står till med karaktären...

    SvaraRadera