onsdag 30 mars 2011

Morgonstund har guld i mun.

Som nattarbetare så sover man dagtid.
På vardagarna är allt lugnt och stilla och sömnen blir inte det minsta störd förrän fram på eftermiddagen då grabbsen kommer hem från dagmamman. Rutinen är nämligen att de då kivas om vem som ska väcka mig. Tidigare så har de allt som oftast kommit in och mer eller mindre hoppat i sängen och minst sagt ovarsamt väckt upp mig från min skönhetssömn.
Men nu har jag hittat verktyget till ett behagligt uppvaknande.

Verktyget heter Iphone.
De båda är nämligen tvärtorsk på att leka med den. Har tagit hem lite spel till den och favoriten är "Angry birds". Med hjälp av den så har jag lyckats få dem att smyga in, krama mig kärleksfullt och viska "Go´morgon kära pappa, dax att vakna".
Nästa mening är allt som oftast:
-Kan jag låna din "Ajfånn" en liten liiiten stund?
Nåväl, jag har i alla fall vunnit en delseger. Jag slipper vakna med insparkade pungkulor och ett skrik i örat.

Härom dagen så va det äldsta sonen som drog vinstlotten om att få väcka mig. Han chockade mig med att inte fråga om "Ajfånnen" utan efter att ha kramat om mig och viskat "Go´mårrån!" så säger han klarsynt och ärligt utan det minsta omskrivningar:

-Pappa, du verkligen stinker ur munnen.

Jo, jag tackar jag! Ingen fysisk pungspark, men väl en verbal sådan.


//Hundvaktaren, utan guldklimpar i morgonmunnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar