söndag 29 april 2012

Världsunik händelse


När William, min äldsta grabb kom till världen blev jag nästan upprörd över att ingen av kvällstidningarna tog upp den världsunika händelsen.
Ett barn hade ju blivit född. Inte vilket barn som helst utan MITT barn. Min underbara, välskapta son.
Snackade med en kollega som lite lojt svarade att: Jo, så kände jag åxå när mitt första barn kom. Han är för övrigt fyrabarnsfar.

Nu är jag fyrabarns far. Jag är i samma sits som kollegan och kanske även jag svarar någon lite lojt: Jo, så kände jag åxå när mitt första barn kom. Jag är ju fyrabarnsfar nu...
Men känslan av att något världsunikt hänt infann sig även denna gång.

Kronprinsessan Victoria nedkom med en dotter någon vecka innan vår minsting kom till världen.
Den nyblivne fadern höll, iförd stram kostym, en ytterst känslosam presskonferens strax efteråt.
Hade han verkligen kostym på sig under förlossningen?
Hade Victoria långklänning åxå?
Tänk om vi hade hamnat på samma förlossningsklinik. Tänk om vi hade möts i korridoren. Tänk om jag lite lojt hade kunnat säga att "Så kände jag när jag fick min första. Så världsunikt är det inte".

Inte så att det står på löpsedeln i kvällspressen bara för att man blivit förälder direkt.

Det bara känns världsunikt.


//Hundvaktaren, med fyra världsunika små händelser.

1 kommentar:

  1. Kul med en liten uppdatering!
    Det var ju ett tag sen.
    Stort grattis! :)

    SvaraRadera