torsdag 15 januari 2009

En smygande doft av direktreklam.

Eller kanske man hellre skulle uttrycka sig:
-En direkt doft av smygreklam?
Som om det nu skulle vara någon skillnad.

Här hemma så kikar grabbarna (för)ofta på Playhouse Disney. En pedagogisk tv-kanal med inriktning på barn mellan 2 till 5 år. Det bästa med kanalen är att den är helt utan tråkiga reklamavbrott. För sånt kan verkligen irritera mig. Speciellt när reklamen riktar sig till barn. Ja, det blir ju indirekt riktat direkt till mig som förälder eftersom det är jag som håller i plånboken och även tålamodet i affären.
Musse Piggs klubbhus, Händige Manny, Små Einsteins och inte att förglömma, Tiger och Nalle Puh. Klockrena program.

Väl ute i verkligheten.
Vi handlar ofta på Coop Forum. Brett sortiment och hyffsade priser. Här finns nästan allt. Leksaker, mat, brädor, fågelmat, U name it, they got it!

Grabbarna gillar verkligen att hänga med och handla. Vet inte varför, men att springa ärenden, hjälpa till att hitta mjölken och leta efter kaviar lockar.
Dock inte lika mycket som kvarteret med leksaker. Där dignar hyllorna av Disneyprylar. Nalle Puh-mjukisar i olika storlekar, Mussepigg-spel, tröjor med Små Einsteins och Händige Mannys verktygsset. Till och med "doftgranar" med disneyfigurer. Snabbt kilar de in bland dessa hyllor. De kan namnen på alla figurerna, vet exakt vilka som är med vilka i vilket program...

Det dom inte vet, är att jag vet vad som står på prislapparna.

Jag vet även att Playhouse Disney är en reklamfri kanal...


//Hundvaktaren, som även vet vem som betalade för doftgranarna som hamnade i varuvagnen.

1 kommentar: